AMD on esitellyt VR-käyttöä varten suunnitellun TrueAudio Next -tilaääniratkaisun, jonka tarkoituksena on käyttää fysiikkapohjaista mallinnusta hyväksi ääniaaltojen kulun simuloimiseksi peleissä. Yhtiön mukaan TrueAudio Nextin avulla saadaan luotua peleihin niin tila- kuin sijaintitarkka äänikokemus, jonka ansiosta pelien äänimaailmasta saadaan luotua mahdollisimman realistinen.
TrueAudio Next on käytännössä haastaja Nvidian aiemmin esittelemälle VR Works Audiolle.
AMD:n mukaan realistisempi VR-äänikokemus ei hidasta grafiikoiden laskentaa, vaikka TrueAudio Nextin tuottama äänimaailman laskenta tapahtuukin grafiikkaprosessorilla. Syynä on CU Reservationiksi kutsuttu teknologia, jonka avulla grafiikkaprosessorin laskentayksiköitä voidaan eristää grafiikoiden laskemisesta äänen simulointiin.
Kirjoittaja: Manu Pitkänen @ 18. elokuuta, 2016 10:26