DirectX 12:n ansiosta Radeon- ja GeForce-näytönohjaimia voi käyttää samanaikaisesti

DirectX 12:n ansiosta Radeon- ja GeForce-näytönohjaimia voi käyttää samanaikaisesti
Tom's Hardwaren saamien tietojen mukaan Microsoft työstäisi parhaillaan uuteen DirtectX 12 -grafiikkarajapintaan yhteensopivuutta usean grafiikkaohjaimen asynkroniselle käytölle. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pelaajat voivat käyttää tietokoneissaan samanaikaisesti AMD:n ja Nvidian näytönohjaimia.

Erillisten Radeon- ja GeForce-ohjainten lisäksi teknologia toimii integroitujen näytönohjainten kohdalla. Eri arkkitehtuureihin perustuvien näytönohjainten samanaikaisen käytön ansiosta pelaajat voivat ilmeisesti hyödyntää molempien ohjainten erityisominaisuuksia, esimerkiksi AMD:n TrueAudion hyödyntäminen onnistuu vaikka koneesta löytyisikin Nvidian ohjain.




DirectX 12:sta löytyvän Split Frame Rendering -teknologian ansiosta useaa näytönohjainta voidaan käyttää saman kuvan (frame) eri osien laskemiseen samanaikaisesti. Tähän asti eri näytönohjaimia on käytetty eri kuvien laskentaan (AFR, alternate frame), mikä on vaatinut kuvien "välivarastointia" (queue) ennen niiden esittämistä näytöllä. SFR poistaa varastointi tarpeen, mikä pitäisi näkyä myös parantuneina viiveaikoina.

Lisää informaatiota DirectX 12:n uusista ominaisuuksista kuullaan todennäköisesti ensi viikolla GDC-pelikehittäjämessuilla.

Kirjoittaja: Manu Pitkänen @ 25. helmikuuta, 2015 12:53
Tägit
näytönohjain AMD Microsoft NVIDIA ATI Radeon HD DirectX NVIDIA GeForce Windows 10 DirectX 12 pelinäytönohjain AMD Radeon HD
Mainos - kommentit mainoksen jälkeen

© 2024 AfterDawn Oy

Hosted by
Powered by UpCloud