AMD onkin esitellyt San Franciscossa järjestetyssä GDC-pelikehittäjätapahtumassa LiquidVR-ohjelmointityökalut virtuaalilasien kehittämistä varten. LiquidVR:ään AMD on koonnut joukon teknologioita, joiden ansiosta virtuaalilaseilla pelaamisesta tehdään mahdollisimman miellyttävää minimoimalla vasteaikoja ja pätkimisongelmia (stuttering). Laitekehitykseen LiquidVR tuo paljon helpotusta, kun keskeisimmät ongelmakohdat on valmiiksi pureskeltu.
LiquidVR mahdollistaa esimerkiksi kahden grafiikkaohjaimen käytön virtuaalilaseissa: toinen ohjain laskee grafiikoita oikealle silmälle ja toinen vasemmalle silmälle. Ylimääräiseltä kuormitukselta vältytään poistamalla päällekkäisiä laskentatehtäviä. Viiveaikoja on minimoitu myös niin sanotulla Direct-to-Display-tekniikalla, jossa käyttöjärjestelmää ei päästetä vaikuttamaan kuvan esittämiseen.
Kirjoittaja: Manu Pitkänen @ 4. maaliskuuta, 2015 8:24