Witcher 3 on Nvidian sponsoroima peli, ja siitä löytyy useita Nvidian kehittämiä grafiikkaominaisuuksia. Suurimpina eroina konsoliversioon verrattuna on Gameworks-efektit, joista käytössä on Hairworks ja HBAO+. Hairworks parantaa pelin päähahmo Geraltin hiusten ja parran laatua, kuten myös hevosten harjoja ja muiden valikoitujen eläimien karvapeitettä. HBAO+ on vuorostaan ns. ambient occlusion -efekti, joka pyrkii luonnollisempaan varjostukseen objektien ympärillä. Asetukset pitäisivät olla tarjolla myös Radeon-korteilla, mutta kehittäjät ovat jo ehtineet suositella kääntämään asetukset pois AMD:n korteilla jos suorituskyky on heikko.
Gameworksin lisäksi Witcher 3 käyttää PhysX-moottoria pelin fysiikan mallinnuksen, mutta käytössä on vain CPU PhysX, eli näytönohjainkiihdetytettyjä PhysX-efektejä ei pelistä löydy. PhysX-moottorilla on toteutettu esim. hahmojen vaatteiden luonnollinen animointi. Witcher 3:ssa on myös joitakin kohteita, jotka voi tuhota fysiikkamallinnuksen voimin.
Kirjoittaja: Panu Roivas @ 18. toukokuuta, 2015 12:05