HiAlgo on varmasti tuttu joillekin Elder Scrolls V: Skyrim -pelaajille, sillä ohjelmisto tarjosi dynaamisen resoluutiotuen DX9-pelille. Käytännössä HiAlgo-ohjelmisto tiputtaa pelin sisäistä renderöintiresoluutiota liikkeessä ruudunpäivityksen tasoittamiseen, mutta kolmannen osapuolen softana HiAlgo ei koskaan laajentunut DX9-sovellusten ulkopuolelle.
Vaikka AMD ei ole vielä tarkemmin kertonut aikeistaan HiAlgon suhteen, sen omistuksessa HiAlgon potentiaali saattaa kuitenkin nousta astetta korkeammalle, jos AMD kykenee lisäämään HiAlgon dynaamisen resoluutiotuen suoraan AMD:n ajureihin ja uuteen Radeon Software -ohjelmistoon. Jos tuki saadaan siirrettyä jo vanhentuneesta DX9 wrapper -toteutuksesta DX12-tuettuihin ajureihin, saattaisi siitä olla apua monissa peleissä, joissa ruudunpäivityksen vakaus on käyttäjälle tärkeämpää kuin natiiviresoluution ylläpito.
Kirjoittaja: Panu Roivas @ 30. kesäkuuta, 2016 17:32